Často kladené dotazy

Pokud mezi odpověďmi na časté dotazy nenajdete co hledáte, neváhejte nás prosím kontaktovat. Rádi Vám pomůžeme.

Čárový kód je obrázek, který slouží k reprezentaci malého množství informací, které lze pak snadno číst pomocí čtečky čárových kódů nebo mobilního telefonu. Existují různé tvary a formáty čárových kódů. Nejznámější je pravděpodobně formát, kterým se označují maloobchodní výrobky a používá se k čtení cen a informací o produktu při placení. V tomto případě je čárový kód 12-ti nebo 13-ti místné číslo zakódované do grafické podoby. 
Systém, čárových kódů byl vytvořený v 70-tých letech inženýrem Georgem Laurerem. Je to univerzální systém pro sledování položek a cen v inventarizačních systémech po celém světě. Tento systém, který nyní používají všichni větší prodejci po celém, funguje na základě předpokladu, že se ke každému čárovému kódu přidělí pouze jeden produkt. Systém tak zaručuje, že se stejný čárový kód někde ve světě neobjeví na dvou různých produktech. Systém čárových kódů obsahuje oba běžné formáty. UPC-A i jejich nadřazený formát EAN-13.
Bohužel ne. Jakmile čárový odešleme zákazníkovi, již není možné objednávku zrušit a vydané kódy vrátit zpátky do databáze nepoužitých čárových kódů. Nemohli bychom zaručit jejich unikátnost.
Jsme schopni vám poskytnout širokou škálu maloobchodních čárových kódů (UPC-A & EAN-13) a neobchodních čárových kódů (včetně QR kódů, Code 128/39 a čárových kódů ITF-14). Naší hlavní nabídkou však jsou maloobchodní čárové kódy EAN-13. Jsou to čárové kódy, které se ve světě nejvíce používají na všech typech maloobchodních produktů (s výjimkou knihčasopisů). V USA jsou běžnější kódy UPC-A než kódy EAN-13. Čísla našich čárových kódů pocházejí ze stejného původního systému čísel jako kódy, které používá organizace GS1. Naše čísla však nespadají pod přímou kontrolu GS1 a jsme tedy schopni je prodávat za jednorázovou prodejní cenu.
Krátká odpověď je „obvykle ano“. Převážná většina maloobchodníků dává přednost tomu, aby výrobky které prodávají, měly čárové kódy. A mnozí obchodníci to vyžadují. To znamená, že čárové kódy vám otevírají dveře do více obchodů a rozšířují dostupnost vašeho produktu. Pokud prodáváte své výrobky pouze ve vlastním obchodě a nemáte v úmyslu je prodávat jinde, čárové kódy používat nemusíte. V tomto případě můžete své výrobky označit vlastními čárovými kódy, které mohou být levnější než nákup čárových kódů pro maloobchod. Pouze čárové kódy, které se používají pro vlastní vnitřní potřebu, nemusí být kompatibilní s globálním systémem čárových kódů.
Čárové kódy UPC-A a EAN-13 se používají v maloobchodních prodejnách po celém světě, avšak 12-ti místné kódy UPC-A jsou běžnější v USA.  Čárové kódy ve formátu EAN-13 jsou běžnější ve všech ostatních zemích světa. Grafická podoba obou těchto formátů je velmi podobná. Pokud se na první místo 12-ti místného čísla čárového kódu UPC-A – přidá „0“, zakóduje se ve formátu EAN-13. V tomto případě je grafika obou formátů naprosto stejná. Čtečky čárových kódů běžně skenují oba typy kódů, nicméně pokud je váš produkt určen pouze nebo především pro trh v USA, doporučujeme použít čárový kód UPC-A. Pokud se váš produkt prodává v jiných zemích, zvolte formát EAN-13.
Pro více informací se prosím podívejte se na naši stránku Rozdíl mezi UPC-A and EAN-13.
Nejlepší praxí je mít unikátní čárový kód pro každý produkt nebo jeho variantu a to z toho důvodu, že obchody používají čárové kódy pro dva primární účely:
1) Získání ceny produktu při skenování na pokladně.
Pokud prodejci používají čárové kódy pouze pro získání ceny, může vám stačit jeden čárový kód pro různé varianty produktu (např. různé barvy stejného výrobku).
2) Sledování stavu zásob a jejich včasné doplňování.
Pokud však prodejce používá čárové kódy také pro ke sledování stavu zásob, bude každá variantu produktu vyžadovat svůj vlastní čárový kód.
Obecně platí, že obchodníci dávají přednost produktům, se kterými se jim snadněji pracuje. Mohou odmítnout prodávat produkty, které je nutné na skladě počítat a zapisovat manuálně. Proto doporučujeme, abyste každou variantu svého produktu opatřili jiným čárovým kódem.
Jediný typ zboží, který nepoužívá čárové kódy EAN-13 jsou knihy a časopisy. Pro všechny ostatní produkty se používají kódy EAN-13 nebo UPC-A.
Naše čárové kódy přijímají obchodníci téměř ve všech obchodech po celém světě, existuje však několik výjimek. Jediné obchody, které podle nám dostupných informací neakceptují čísla našich čárových kódů, jsou Super Cheap Retail Group a centrální pobočky řetězce Woolworths v Austrálii; Walmart, Sam’s Club, Krogers, Fred Mayers, Macy’s & JC Penney’s“ v USA; a pobočky“Super Retail Group and Foodstuffs“ v Aucklandu a Wellingtonu (pouze na potravinářských výrobcích). Za dobu své existence jsme prodali destítky tisíc čárových kódů a kromě zmíněných obchodů jsme se jinde nesetkali s problémy.
V případě potřeby vám můžeme zajistit nezávisle akreditovanou ověřovací zprávu, která potvrdí, že naše čárové kódy přijímá větší množství obchodů, než kódy, které poskytuje jakýmkoliv jiný prodejce.
Více informací o tom, které obchody nepřijímají náše čárové kódy a které vyžadují ověřovací zprávy, naleznete na stránce Akceptace čárových k’odů.
Ne, nezaručujeme to a ani žádná další společnost prodávající čárové kódy vám toto nemůže zaručit. Maloobchodníci si mohou na čárové kódy klást jakékoliv požadavky a čas od času je také měnit. Prodáváme však tisíce čárových kódů po celém světě a jsme přesvědčeni, že prodejci, kromě těch kteří byli zmíněni výše, naše čísla čárových kódů přijmou bez problémů. Nemáte-li jistotu, můžete nás kontaktovat pro zjištění situace u konkrétního obchodníka.
Pokud od nás plánujete zakoupit 10, 100, 1000 nebo 10.000 čárových kódů, získáte tím i unikátní předčíslí firmy. Délka předčíslí společnosti pak závisí na počtu variací potřebných k vytvoření celkem 13 číslic. Objednáte-li si 10 čárových kódů, bude proto vaše firemní předčíslí o 1 číslici delší, než když si jich objednáte 100.
Maloobchodní čárový kód je v podstatě pouze jedinečné číslo zakódované do grafické podoby. Jako takový neobsahuje žádné informace o společnosti nebo produktu. Před uvedením zboží s čárovým kódem do prodeje, se informace o produktu zadají do obchodního systému a tak dojde k propojení s čárovým kódem. Při naskenování čárového kódu pak počítač automaticky načte informace o příslušném produktu.
Naše čárové kódy a další produkty jsou k dispozici zde. Můžete si u nás koupit také registraci čárových kódů. Poté, co si vyberete produkty a zvolíte množství, klikněte tlačítko zaplatit, které vás zavede k platební bráně. Zde máte možnost platit bankovním převodem, debetní nebo kreditní kartou, nebo pomocí paypal. Po přijetí platby vám čárové kódy a jejich grafiku na vámi uvedenou emailovou adresu.

[expand text="Jaký je další postup po získání čárových kódů?"] Jakmile dostanete email a přílohou s čárovými kódy a jejich grafikou, můžete je jednoduše zakomponovat do obalu vašeho produktu nebo si je nechat vytisknout na etikety a nalepit je na produkt manuálně. Čárové kódy můžete zmenšit nebo zvětšit, ale pouze v mezích daných  dimenzí čárových kódů. Když prodejce obdrží váš čárový kód a produkt, naskenuje čárový kód do systému a zadá informace o produktu. Po následném naskenování čárového kódu se automaticky zobrazí informace o produktu.

Ano, fungují. Poskytujeme kódy EAN-13 (použítí po celém světě) a kódy UPC-A (použítí převážně v USA a v Kanadě).

Naše čárové kódy je v současné době možné použít v následujících zemích světa: Austrálie, Bahrain, Belgie, Brazílie, Kambodža, Kameru, Kanada, Normanské ostrovy, Čína, Cookovi ostrovy, Curacao, Kypr, Česká republika, Dánsko, Dominikánská republika, Výchdní Timor, Anglie, Fiji, Finsko, Francie, Německo, Ghana, Řecko, Hong Kong,  Indie,  Irsko,  Israel,  Itálie,  Jamaika,  Japonsko,  Jersey,  Kiribati,  Kuwait,  Libanon,  Litva,  Malaysie,  Malta,  Mauricius,  Mexiko,  Mozambique,  Nizozemsko, Nová Kaledonie, Nový Zéland, Norsko, Papua Nová Guinea, Portugalsko, Rarotonga, Rwanda, Singapur, Skotsko, Slovensko, Slovinsko, Jižní Afrika, Jižní Korea, Španělsko, Oman,  Surinam, Švícarsko, Taiwan, Thajsko, Tonga, Spojené arabské emiráty, Uganda, Velká Británie, USA, Vanuatu, Wales, Zambie

Seznam se neustále rozrůstá a v případě, že vaše země není na našem seznamu, budeme rádi když nám dáte vědět. Možná se ve vaší zemi stanete prvním prodejcem s našimi čárovými kódy.

 Nabízíme finančně dostupné čárové kódy za jednorázovou cenu bez dalších poplatků. Výhody nákupu u nás jsou mimo jiné:

1. Levné čárové kódy – balíček čárových kódů stojí 699,-Kč bez DPH a každý další je levnější.

2. Žádné následné poplatky – čárové kódy prodáváme za jednorázovou cenu, takže platíte pouze jednou.

3. Poskytujeme grafiku čárových kódů – pro vaše pohodlí posíláme grafiku ve vysokém rozlišení (600 dpi) a v 5-ti různých formátech (JPG, PNG, PDF, SVG)

4. Nevyžadujeme povinné členství – zbavíte se tak vyplňování časově náročných formulářů a finančně náročných poplatků.

5. Rychlý servis – čárové kódy obdržíte okamžitě nebo do 12 hodin (pokud se jedná o maloobchodní čárové kódy). V naléhavých případech vám můžeme poskytnout i nadstandardní expresní službu.

6. Akreditované ověřovací zprávy – můžeme vám poskytovat nezávisle akreditované ověřovací zprávy, které ukazují, že naše čárové kódy jsou přijímány více obchody. než kódy od jakéhokoliv jiného prodejce.

Pro více informací se prosím podívejte na stránku proč kupovat právě u nás

Ano, garantujeme, že čísla našich čárových kódů nebyla dříve použita. Čísla jsou jedinečná a pocházejí z databáze Uniform Code Council (nyní GS1 US). Poskytujeme také záruční certifikáty, které můžete použít jako důkaz, že jste vlastníkem daného čísla čárového kódu. Naše společnost má od našeho dodavatele písemnou garanci výhradního práva dále prodávat čísla poskytnutých čárových kódů. Naši dodavatelskou firmu doporučuje rovněž George Laurer, vynálezce systému čárového kódu UPC. Kromě toho kontrolujeme každé číslo proti neoprávněnému užívání na internetu tak, abyste si v době prodeje mohli být jisti, že váš kód je opravdu unikátní.
 Ne nemají. Jakmile si čárový kód od nás zakoupíte, patří vám a můžete je používat neomezeně dlouhou dobu. Výhodou také je, že za naše čárové kódy neúčtujeme žádné další poplatky, protože tato čísla již nejsou spravována společností GS1.
Organizace GS1 byla v 90. letech založena ve většině částí světa. Tato organizace prodává svým členům licence na svá 13-ti místné čísla čárových kódů (a jak bylo již dříve řečeno, účtuje jim vstupní a členské poplatky). V USA však vedle GS1 existovala další samostatná organizace – Uniform Code Council (UCC) – která poskytovala 12-ti místná čísla čárových kódů za jednorázové ceny, bez jakýchkoliv licenčních poplatků. UCC efektivně konkurovala GS1 a jejich 12-ti místná čísla byla v podstatě podmnožinou 13-místného systému.

Na konci devadesátých let došlo ke sloučení UCC s GS1 a vznikla tak organizace GS1-USA. V rámci této změny se GS1 rozhodla začít účtovat roční licenční poplatky všem svým klientům, včetně těch, kteří si dříve zakoupili čárové kódy za jednorázový poplatek. Samozřejmě, že mnozí z nich s novým nastavením nebyli spokojeni a tato skupina podala proti GS1 žalobu, kterou vyhrála. Výsledkem bylo finanční vyrovnání ze strany GS1 v řádu mnoha miliónů dolarů. Dalším důsledkem tohoto soudního sporu bylo rozhodnutí, že původní čísla vydaná UCC v devadesátých letech jsou nyní mimo správu GS1 a není nutné vyžadovat od jejich držitelů licenční poplatky. Tato čísla jsou nyní volně k prodeji např. u naší společnosti International Barcodes Network. Všechna tato čísla jsou součástí systému GS1 a zároveň jsou to originální, na maloobchodním produktu dosud nepoužitá čísla.

Oficiální velikost čárového kódu EAN-13 je 37,3 x 25,9mm. Tyto rozměry se mohou oficiálně zredukovat na 80% velikosti (přibližně 20x30mm) nebo zvětšit až na 200%. Zda můžete použít menší nebo větší velikost, než je oficiálně doporučeno, záleží na konkrétním prodejci. Pokud však budete potřebovat ověřovací zprávu, měli byste se řídit normami rozměrů, protože čárový kód jinak ověřením neprojde. Před natištěním na výrobky a předáním označeného zboží do obchodu je vhodné grafiku kódu otestovat (např. pomocí aplikace smartphonu). Navštivte prosím také na stránku Dimenze čárových kódů, kde najdete officiální normy. 
Nebude, protože žádná oficiální národní nebo mezinárodní databáze čárových kódů neexistuje. Registrace čárových kódů není povinná. Prodejci čárových kódů a GS1 nesou odpovědnost za zajištění toho, aby každé číslo čárového kódu poskytli pouze jednomu spotřebiteli.  Zodpovědností uživatelů čárových kódů je pak přidělit každý čárový kód pouze jednomu produktu. Naše společnost nabízí volitelnou službu registrace čárových kódů, která s sebou přináší různé výhody. Více informací o registraci je zde
Mezinárodní síť prodejců čárových kódů International Barcodes Network vznikla za účelem celosvětového zvýšení dostupnosti čárových kódů a informací o nich pro spotřebitele. IBN tento svůj záměr plní skrze síť místních poboček, které jsou obeznámeny se situací na místním trhu a které na základě licence poskytují čárové kódy a doplňkové služby za rozumné ceny a v rodném jazyce svých klientů.
Ano, čárový kód je možné vytisknout v jiné než černobílé barvě, avšak skenovatelnost čárového kódu závisí na dostatečném kontrastu použitých barev. Například světle žlutý čárový kód na bílém pozadí pravděpodobně nebude nefungovat velmi dobře, zatímco tmavomodrá na bílém pozadí by měla skenovat bez problémů. Opět je dobré provést zkušební skenování před zapracováním čárových kódů na obal produktu nebo jejich vytisknutím na štítky. 
Na knihy se používají  čárové kódy ISBN (International Standard Book Numbers). Pro získání čárového kódu ISBN Barcode je nejprvé nutné, abyste získali ISBN číslo. Informace pro získání čísel ISBN jsou k dispozici zde.  
Na časopisech se používají čárové kódy ISSN (International Standard Serial Number). K získání čárového kódu ISSN, je nutné nejprve získat 8 místné ISSN číslo od místní ISSN organizace. Toto číslo se pak zakóduje do 13-ti místného čárového kódu nebo do jiné varianty, včetně formátu 13 + 2  pro samostatná vydání apod. Pro informace a nákup ISSN čísel nebo čárových kódů naleznete na naší stránce čárové kódy pro časopisy.
– GLN jsou celosvětově jedinečná čísla, která někteří obchodníci  používají jako identifikátor polohy dodavatelova sídla (odkud výrobky pocházejí). Tato čísla lze zakoupit zde
– Naše čárové kódy začínají číslicemi ’07‘. Tento kód neoznačuje původ výrobků, ale ukazuje, že samotné čárové kódy původně pocházejí z USA. Výrobky z jakékoli země mohou používat čárové kódy z USA a naopak. POZOR: tzv. „kód země“ neříká nic o zemi původu výrobku – pouze udává zemi původu čísla čárového kódu.

Máte-li další otázky obraťte se prosím na nás. Zakoupit čárové kódy můžete zde. Pokud hledáte čárové kódy pro CD nebo pro DVD, grafiku kódů ISBN pro knihy a ISSN pro časopisy, následujte prosím odkazy.