Jak použít čárový kód

1. Zapracujte grafiku čárového kódu do obalu produktu

Po objednávce a zaplacení balíčku čárových kódů od nás obdržíte e-mailovou zprávu, která bude obsahovat

  • jedinečné číslo čárového kódu EAN-13,
  • grafiku čárového kódu ve čtyřech různých formátech (PNG, JPG, SVG, PDF),
  • záruční certifikát a
  • pokyny pro volitelnou registraci čísla čárového kódu.

Po obdržení čárových kódů vyberte preferovaný formát grafiky a zapracujte jej do návrhu obalu produktu nebo do designu štítku pro čárové kódy. Pokud je třeba, můžete podle potřeby změnit velikost grafiky čárového kódu. Grafika, kterou vám pošleme, je ve standardní velikosti (šířka 38 mm x výška 25 mm). Tyto rozměry lze bezpečně změnit na přibližně 80% (30mm x 20mm). Další informace o možných úpravách rozměrů grafiky čárových kódů naleznete zde.

2. Vytiskněte obal výrobku

Po vytvoření designu štítku nebo po začlenění čárového kódu přímo na obal produktu, můžete štítky nebo obaly vytisknout. Doporučujeme nejprve vytisknout vzorek a ujistit se, že vytištěný čárový kód vypadá dobře a dá se snadno skenovat.

3. Poskytněte svůj produkt obchodníkům

Po vytištění štítků nebo obalů s čárovými kódy můžete produkt distribuovat do prodeje. Požádejte prodejce, aby do svého systému zadali nejprve číslo čárového kódu a podrobnosti o produktu (cena, název produktu, popis a objednávací informace) a poté naskenovali čárový kód. Po dokončení tohoto procesu se při skenování čárového zobrazí informace o vašem produktu.

Skenery čárových kódů nečtou číslice pod čárovým kódem, nýbrž černobílé sloupce grafiky kódu. Pokud je čárový kód, který dosud nebyl zadán do systému prodávajícího, naskenován, nemá software žádný bod reference k určení formátu čárového kódu. Může se tedy stát, že čárový kód EAN-13 s počáteční číslicí „0“ je skenery zaměněn za čárový kód UPC bez počáteční „0“. Pokud je do systému prodejce nejprve přidáno 13-ti místné číslo kódu EAN a toto číslo je spárováno s odpovídajícím produktem, systém zpravidla funguje bez problémů. Tento postup následuje velká většina obchodníků. V některých případech je nutné tuto informaci obchodníkovi poskytnout.

4. Zaregistrujte své číslo čárového kódu online

V jakémkoliv stádiu tohoto procesu můžete zdarma zaregistrovat čísla čárových kódů online. V dolní části našeho e-mailu „Objednávka čárových kódů“ najdete pokyny pro registraci. Registrace čárového kódu je dobrovolná a slouží mimo jiné ke zvýšení internetového profilu produktu a k možnosti dohledání produktu a výrobce podle EAN/UPC čísla.