Často kladené dotazy

Pokud zde nenajdete odpověď na svou otázku, prosím kontaktujte nás.

Čárový kód je obrázek, který slouží k reprezentaci malého množství informací, které lze pak snadno číst pomocí čtečky čárových kódů nebo mobilního telefonu. Existují různé tvary a formáty čárových kódů. Nejznámější je pravděpodobně formát, který je vidět na maloobchodních produktech a používá se k čtení cen a informací o produktu při placení. V tomto případě je čárový kód 12-ti nebo 13-ti místné číslo zakódované do grafické podoby. 
Systém, čárových kódů vytvořený v 70-tých letech inženýrem Georgem Laurerem, je univerzální systém pro sledování položek a cen v inventarizačních systémech po celém světě. Tento systém, který nyní používají všichni větší prodejci po celém, funguje na základě předpokladu, že každý čárový kód je přidělen pouze jednomu produktu. Systém tak zaručuje, že se stejný čárový kód někde ve světě neobjeví na dvou různých produktech. Systém čárových kódů obsahuje oba běžné formáty UPC-A a jejich nadřazený formát EAN-13.
Jsme schopni vám poskytnout širokou škálu maloobchodních čárových kódů (UPC-A & EAN-13) a neobchodních čárových kódů (včetně QR kódů, Code 128/39 a čárových kódů ITF-14). Naší hlavní nabídkou však jsou maloobchodní čárové kódy EAN-13. Jsou to čárové kódy, které se ve světě nejvíce používají na všech typech maloobchodních produktů (s výjimkou knihčasopisů). V USA jsou běžnější kódy UPC-A než kódy EAN-13. Čísla našich čárových kódů pocházejí ze stejného původního systému čísel jako kódy používané organizací GS1. Naše čísla však nespadají pod přímou kontrolu GS1 a jsme tedy schopni je prodávat za jednorázovou prodejní cenu.
Krátká odpověď je „obvykle ano“. Převážná většina maloobchodníků dává přednost tomu, aby výrobky které prodávají měly čárové kódy a mnozí obchodníci to vyžadují. To znamená, že čárové kódy vám otevírají dveře do více obchodů a rozšířují dostupnost vašeho produktu. Pokud prodáváte své výrobky pouze ve vlastním obchodě a nemáte žádné úmysly prodávat je jinde, čárové kódy používat nemusíte. Nebo své produkty můžete označit vlastními čárovými kódy, které mohou být levnější než nákup čárových kódů pro maloobchod. Čárové kódy používané pro vlastní vnitřní potřebu nemusí být kompatibilní se globálním systémem čárových kódů.
Čárové kódy UPC-A a EAN-13 se používají v maloobchodních prodejnách po celém světě, avšak 12-ti místné kódy UPC-A jsou běžnější v USA.  Čárové kódy ve formátu EAN-13 jsou běžnější ve všech ostatních zemích světa. Grafická podoba obou těchto formátů je velmi podobná – číslo čárového kódu UPC-A může být přidáním „0“ na první místo čísla čárového kódu zakódováno ve formátu EAN-13. V tomto případě je grafika obou formátů naprosto stejná. Čtečky čárových kódů běžně skenují oba typy kódů, nicméně pokud je váš produkt určen pouze nebo především pro trh v USA, doporučujeme použít čárový kód UPC-A. Pokud se váš produkt prodává v jiných zemích, zvolte formát EAN-13.
Pro více informací se prosím podívejte se na naši stránku Rozdíl mezi UPC-A and EAN-13.
Nejlepší praxí je mít unikátní čárový kód pro každý produkt nebo variantu produktu. Je to proto, že obchody používají čárové kódy pro dva primární účely: 1) Pro získání ceny produktu při skenování na pokladně. 2) Pro sledování stavu zásob a jejich včasné doplňování.
Pokud prodejci používají čárové kódy pouze pro první účel, může vám stačit jeden čárový kódem pro různé varianty produktu (např. různé barvy stejného výrobku). Pokud však prodejce používá čárové kódy také pro druhý účel, každá variantu produktu bude vyžadovat svůj vlastní čárový kód.
Obecně platí, že obchodníci dávají přednost produktům, se kterými se jim jednodušeji pracuje. Někteří z nich se mohou rozhodnout neprodávat produkty, u nichž je nutné manuálně počítat a zapisovat kolik kusů které velikosti zbývá a které je třeba doobjednat. Proto doporučujeme, abyste pro každou variantu svého produktu měli jiný čárový kód.
Jediný typ zboží, který nepoužívá čárové kódy EAN-13 jsou knihy a časopisy. Na všech ostatních produktech se používají kódy EAN-13 nebo UPC-A.
Naše čárové kódy jsou přijímány téměř ve všech obchodech po celém světě, existuje však několik výjimek. Jediné obchody, které podle nám dostupných informací neakceptují čísla našich čárových kódů, jsou Super Cheap Retail Group a centrální pobočky řetězce Woolworths v Austrálii; Walmart, Sam’s Club, Krogers, Fred Mayers, Macy’s & JC Penney’s“ v USA; a pobočky“Super Retail Group and Foodstuffs“ v Aucklandu a Wellingtonu (pouze na potravinářských výrobcích). Za dobu své existence jsme prodali destítky tisíc čárových kódů a kromě zmíněných obchodů jsme se jinde nesetkali s problémy.
V případě potřeby vám můžeme zajistit nezávisle akreditovanou ověřovací zprávu, která potvrdí, že naše čárové kódy jsou přijímány větším množstvím obchodů než kódy poskytované jakýmkoliv jiným prodejcem.
Více informací o tom, které obchody nepřijímají náše čárové kódy a které vyžadují ověřovací zprávy, naleznete na stránce Akceptace čárových k’odů.
Ne, nezaručujeme to a ani žádná další společnost prodávající čárové kódy vám toto nemůže zaručit. Maloobchodníci si mohou na čárové kódy klást jakékoliv požadavky a čas od času je také měnit. Prodáváme však tisíce čárových kódů po celém světě a jsme přesvědčeni, že prodejci, kromě těch kteří byli zmíněni výše, naše čísla čárových kódů přijmou bez problémů. Pokud si nejste jisti, neváhejte nás kontaktovat pro zjištění situace u konkrétního obchodníka.
Pokud zakoupíte 1 číslo čárového kódu, nebudete mít k dispozici předponu společnosti (toto neposkytuje žádný prodejce). Pokud však od nás plánujete zakoupit 10, 100, 1000 nebo 10.000 čárových kódů, můžeme vám dodat unikátní předčíslí firmy. Délka předčíslí společnosti závisí na počtu variací potřebných k vytvoření celkem 13 číslic. To znamená že pokud si objednáte 10 čárových kódů, vaše firemní předčíslí bude o 1 číslici delší, než když si jich objednáte 100.
Maloobchodní čárový kód je v podstatě pouze jedinečné číslo zakódované do grafické podoby. Jako takový neobsahuje žádné informace o společnosti nebo produktu. Než je zboží s čárovým kódem uvedeno do prodeje, informace o produktu jsou zapsány do obchodního systému a propojeny s čárovým kódem. Když je potom čárový kód naskenován, počítač automaticky načte informace o příslušném produktu.
Naše čárové kódy a další produkty jsou k dispozici zde. Můžete si u nás koupit také registraci čárových kódů. Poté co si vyberete produkty a zvolíte množství klikněte tlačítko zaplatit, které vás zavede k platební bráně kde máte možnost platit bankovním převodem, debitní nebo kreditní kartou nebo přes paypal. Jakmile je platba provedena pošleme vám čárové kódy a jejich grafiku na vámi zadanou emailovou adresu. Pokud byste chtěli zaplatit nějakou jinou formou napište nám prosím email. 
 Jakmile dostanete email a přílohu s čárovými kódy a jejich grafikou, můžete je jednoduše zakomponovat do obalu vašeho produktu nebo si je nechat vytisknout na etikety a nalepit je na produkt manuálně. Čárové kódy je možné zmenšit nebo zvětšit, ale pouze v mezích daných  dimenzí čárových kódů. Když prodejce obdrží váš čárový kód a produkt, naskenuje čárový kód do systému a zadá informace o produktu tak, že po následném naskenování čárového kódu se automaticky zobrazí informace o produktu.
Ano, fungují. Poskytujeme kódy EAN-13 (používané po celém světě) a kódy UPC-A (používané převážně v USA a v Kanadě).

Naše čárové kódy jsou v současné době používány v následjících zemích světa: Austrálie, Bahrain, Belgie, Brazílie, Kambodža, Kameru, Kanada, Normanské ostrovy, Čína, Cookovi ostrovy, Curacao, Kypr, Česká republika, Dánsko, Dominikánská republika, Výchdní Timor, Anglie, Fiji, Finsko, Francie, Německo, Ghana, Řecko, Hong Kong,  Indie,  Irsko,  Israel,  Itálie,  Jamaika,  Japonsko,  Jersey,  Kiribati,  Kuwait,  Libanon,  Litva,  Malaysie,  Malta,  Mauricius,  Mexiko,  Mozambique,  Nizozemsko, Nová Kaledonie, Nový Zéland, Norsko, Papua Nová Guinea, Portugalsko, Rarotonga, Rwanda, Singapur, Skotsko, Slovensko, Slovinsko, Jižní Afrika, Jižní Korea, Španělsko, Oman,  Surinam, Švícarsko, Taiwan, Thajsko, Tonga, Spojené arabské emiráty, Uganda, Velká Británie, USA, Vanuatu, Wales, Zambie

Seznam se neustále rozrůstá a v případě, že vaše země není na našem seznamu budeme rádi pokud nám dáte vědět. A nebo se stanete prvním ve vaší zemi s našimi čárovými kódy.

 Nabízíme finančně dostupné čárové kódy za jednorázovou cenu bez dalších poplatků. Výhody nákupu u nás jsou mimo jiné:

1. Levné čárové kódy – balíček čárových kódů stojí 749Kč a každý další je levnější

2. Žádné následné poplatky – čárové kódy prodáváme za jednorázovou cenu, takže platíte pouze jednou

3. Poskytujeme grafiku čárových kódů – pro vaše pohodlí posíláme grafiku ve vysokém rozlišení (600 dpi) a v 5-ti různých formátech (JPG, PNG, PDF, SVG)

4. Nevyžadujeme povinné členství – zbavíte se tak vyplňování časově náročných formulářů a finančně náročných poplatků

5. Rychlý servis – čárové kódy obdržíte okamžitě nebo do 12 hodin (pokud se jedná o maloobchodní čárové kódy). V naléhavých případech vám můžeme poskytnout i nadstandardní expresní službu.

6. Akreditované ověřovací zprávy – můžeme vám poskytovat nezávisle akreditované ověřovací zprávy, které ukazují, že naše čárové kódy jsou přijímány více obchody než kódy od jakéhokoliv jiného prodejce.

Pro více informací se prosím podívejte na stránku proč kupovar právě u nás

Ano, garantujeme, že čísla našich čárových kódů jsou dříve nepoužitá. Čísla jsou jedinečná a pocházejí z databáze Uniform Code Council (nyní GS1 US). Poskytujeme také záruční certifikáty, které můžete použít jako důkaz, že jste vlastníkem daného čísla čárového kódu. Naše společnost má od našeho dodavatele písemnou garanci výhradního práva dále prodávat čísla poskytnutých čárových kódů. Naši dodavatelskou firmu doporučuje rovněž George Laurer, vynálezce systému čárového kódu UPC. Kromě toho kontrolujeme každé čísl proti neoprávněnému užívání na internetu tak, abyste si v době prodeje mohli být jisti, že váš kód je opravdu unikátní. 
 Ne nemají. Jakmile si čárový kód od nás zakoupíte, patří vám a můžete s ním nakládat jak uznáte za vhodné. Naše čárové kódy nevyžadují žádné další roční poplatky, protože tato čísla nejsou spravována společností GS1. Tuto výhodu předáváme našim zákazníkům. 
Organizace GS1 byla v 90. letech založena ve většině částí světa. Tato organizace prodává svým členům licence na svá 13-ti místné čísla čárových kódů (a jak bylo již dříve řečeno, účtuje jim vstupní a členské poplatky). V USA však vedle GS1 existovala další samostatná organizace – Uniform Code Council (UCC) – která poskytovala 12-ti místná čísla čárových kódů za jednorázové ceny, bez jakýchkoliv licenčních poplatků. UCC efektivně konkurovala GS1 a jejich 12-ti místná čísla byla v podstatě podmnožinou 13-místného systému.

Na konci devadesátých let došlo ke sloučení UCC s GS1 a vznikla tak organizace GS1-USA. V rámci této změny se GS1 rozhodla začít účtovat roční licenční poplatky všem svým klientům, včetně těch, kteří si dříve zakoupili čárové kódy za jednorázový poplatek. Samozřejmě, že mnozí z nich s novým nastavením nebyli spokojeni a tato skupina podala proti GS1 žalobu, kterou vyhrála. Výsledkem bylo finanční vyrovnání ze strany GS1 v řádu mnoha miliónů dolarů. Dalším důsledkem tohoto soudního sporu bylo rozhodnutí, že původní čísla vydaná UCC v devadesátých letech jsou nyní mimo správu GS1 a není nutné vyžadovat od jejich držitelů licenční poplatky. Tato čísla jsou nyní volně k prodeji např. u naší společnosti International Barcodes Network. Všechna tato čísla jsou součástí systému GS1 a zároveň jsou to originální „nová“ čísla, která nebyla v minulosti použita na maloobchodním produktu. 

 Oficiální velikost čárového kódu EAN-13 je 37,3 x 25,9mm. Tyto rozměry mohou být oficiálně redukovány na 80% velikosti (přibližně 20x30mm) nebo zvětšeny až na 200%. Zda můžete použít menší nebo větší velikost, než je oficiálně doporučeno, záleží na konkrétním prodejci. Pokud však budete potřebovat ověřovací zprávu, měli byste se řídit normami rozměrů, protože čárový kód jinak ověřením neprojde.

Vždy je také vhodné provést test grafiky vašeho čárového kódu než jej odešlete do obchodů. Prosím podívej se také na stránku Dimenze čárových kódů, kde najdete officiální normy. 

 Nebude, protože žádná oficiální národní nebo mezinárodní databáze čárových kódů neexistuje. Registrace čárových kódů není vyžadována. Prodejci čárových kódů a GS1 nesou odpovědnost za zajištění toho, aby každé číslo čárového kódu bylo prodáno pouze jednomu spotřebiteli. Uživatelé čárových kódů jsou pak odpovědni za to, aby byl každý čárový kód přidělen pouze jednomu produktu. Naše společnost nabízí volitelnou službu registrace čárových kódů, která s sebou přináší různé výhody. Více informací o registraci je zde
George Laurer vynalezl 12-ti místný systém čárových kódů UPC-A v roce 1973, když pracoval pro IBM. George Laurer podporuje využití volně prodávaných čárových kódů jako jsou naše a nesouhlasí s praktikou organizace GS1, která účtováním vysokých poplatků ztěžuje výrobcům vstup na trh. 
Mezinárodní síť prodejců čárových kódů International Barcodes Network byla vytvořena za účelem celosvětového zvýšení dostupnosti čárových kódů a informací o nich pro spotřebitele. IBN tento svůj záměr plní skrze síť místních poboček, které jsou obeznámeni se situací na místním trhu a které na základě licence poskytují čárové kódy a doplňkové služby za rozumné ceny a v rodném jazyce svých klientů.
Ano, čárový kód je možné vytisknout v jiné než černobílé barvě, avšak skenovatelnost čárového kódu závisí na dostatečném kontrastu použitých barev. Například světle žlutý čárový kód na bílém pozadí pravděpodobně nebude nefungovat velmi dobře, zatímco tmavomodrá na bílém pozadí by měla skenovat bez problémů. Opět je dobré provést zkušební skenování před zapracováním čárových kódů na obal produktu nebo jejich vytisknutím na štítky. 
Na knihách se používají  čárové kódy ISBN (International Standard Book Numbers). Pro získání čárového kódu ISBN Barcode je nejprvé nutné abyste získali ISBN číslo. Informace pro získání čísel ISBN jsou k dispozici zde.  
Na časopisech se používají čárové kódy ISSN (International Standard Serial Number). K získání čárového kódu ISSN, je nutné nejprve získat 8 místné ISSN číslo od místní ISSN organizace. Toto číslo se pak zakóduje do 13-ti místného čárového kódu nebo do jiné varianty včetně formátu 13 + 2 používaného pro samostatná vydání apod. Pro informace a nákup ISSN čísel nebo čárových kódů naleznete na naší stránce čárové kódy pro časopisy.
– GLN jsou celosvětově jedinečná čísla, která jsou používána některými obchodníky jako identifikátor polohy dodavatelova sídla (odkud výrobky pocházejí). Tato čísla lze zakoupit zde
– Naše čárové kódy začínají číslicemi ’07‘. Tento kód neoznačuje původ výrobků, ale ukazuje, že samotné čárové kódy původně pocházejí z USA. Výrobky z jakékoli země mohou používat čárové kódy z USA a naopak. POZOR: tzv. „kód země“ neříká nic o zemi původu výrobku – pouze udává zemi původu čísla čárového kódu.

Máte-li další otázky obraťte se prosím na nás. Zakoupit čárové kódy můžete zde. Pokud hledáte čárové kódy pro CD nebo pro DVD, ISBN knižní čárové kódy a ISSN čárové kódy pro časopisy následujte prosím odkazy.