Naši zákazníci používají u nás koupené čárové kódy k prodeji tisíců různých produktů na Amazon.com stejně tak jako na Amazon.com.ua, Amazon.de nebo Amazon Australia. Částečný seznam produktů, které se prodávají s našimi čárovými kódy je k vidění zde.Čárové kódy si můžete koupit zde.
Před nákupem čárových kódů exkluzivně pro prodej na Amazonu
si prosím pozorně přečtěte následující informace.
Informace na této stránce se snažíme pravidelně aktualizovat. Vzhledem k tomu, že požadavky Amazonu týkající se čárových kódů se neustále mění, je nejlepší si je pro jistotu ověřit přímo u nich.
Amazon pro listování produktů vyžaduje 13-ti místné EAN kódy nebo 12-ti místné UPC kódy. Kromě toho Amazon každému produktu přiděluje vlastní identifikační číslo – ASIN (Amazon Standard Identification Number).
Dříve mohli prodejci uvádět téměř libovolná čísla – stačilo, že čísla nebyla na Amazonu dříve použitá. Tento systém způsoboval problémy prodejcům s legitimními čísly, kterým se mohlo stát, že jejich číslo neoprávněně použil někdo jiný.
Testování prodávaných čísel před jejich vydáním zákazníkovi
Na konci roku 2016 se jeden z výkonných ředitelů Amazonu stal členem představenstva společnosti GS1. Amazon brzy nato začal zpřísňovat své požadavky ohledně identifikačních čísel produktů. Přesto se i v nyní v databázi Amazonu vyskytují nelegálně čísla, která vlastní a dále poskytuje naše společnost. Tato čísla si jejich uživatelé buď vygenerovali sami, nebo je získali od nelegálních prodejců. Abychom předešli vydávání čísel, která někdo dříve neoprávněně použil, provádíme před vydáním každého čísla stále důkladnější vyhledávání v databázích Amazonu.
Naši technici vyvinuli sofistikovaný vyhledávací systém, který je prověřuje, zda se některé z našich čísel v databázi Amazonu již nevyskytuje. Kontroluje nejen čísla aktuálně listovaných produktů, ale i čísla, která se současné době nepoužívají. Pokud v databázi Amazonu objevíme některé z našich čísel, vymažeme je z naší databáze jako neprodejná. Náš vyhledávací software je mnohem účinnější než API rozhraní Amazonu. Jsme schopni dohledat neoprávněně používaná čísla daleko precizněji, než kterýkoliv jiný prodejce čárových kódů.
Současné požadavky Amazonu
Amazon rozhodně preferuje, aby jejich dodavatelé byli členy GS1 a používali čísla čárových kódů vydaných místními pobočkami GS1. Společnost GS1 je členská organizace, která poskytuje svým členům čárové kódy na základě registračních a ročních členských poplatků po celou dobu využívání poskytnutých kódů. Firmy a zejména menší výrobci, kteří nepotřebují velké množství kódů, používají naše kódy pro prodej na Amazonu a v obchodech po celém světě.
Amazon v poslední době vyžaduje, aby registrace značkových výrobků (prominentních značek jako např. Adidas) obsahovala pouze čárové kódy používané původní značkou. Snaží se tím předejít neoprávněnému prodeji značkových výrobků. S tím je spojená i důkladnější kontrola používaných čárových kódů. V praxi se setkáváme s velmi různými zkušenostmi. Zástupci Amazonu mohou např. namátkově požádat o důkaz vlastnictví čárových kódů.
Od konce roku 2019 Amazon také striktněji směřuje prodejce k tomu, aby se zapsali do registru značek (Amazon brand registry – viz níže). Při listování produktů je však, podle instrukcí Amazonu, stále možné uvést značku produktu jako „N/A“ případně produkt zalistovat jako ‘generický’ (generic) nebo ‘neznačkový’ (unbranded).
Registrace pod obchodní značkou (Brand Registry) může v některých případech usnadnit proces listování produktů. Vyžaduje ale, abyste měli vlastní registrovanou ochrannou známku. Pokud nemáte vlastní ochranou známku doporučujeme postupovat podle bodu výše.
V některých případech je potřeba zadat čárový kód jako 12-místné číslo bez počáteční nuly. Je to naprosto v pořádku, protože 12-ti i 13-ti místné verze kódu jsou identické a obě verze vám patří.
Amazon od některých našich zákazníků požadoval, aby faktura potvrzující nákup jejich čárových kódů obsahovala i zákazníkovu webovou adresu (URL). Pokud byste se tímto požadavkem setkali nebo chcete, abychom na vaši fakturu přidali vaše URL, dejte nám vědět a rádi vám vyhovíme.
Ověření legitimity čísel
Na Amazonu je v současné době zalistováno tisíce produktů s našimi čárovými kódy a naši zákazníci zatím rovněž registrují nové produkty. Je to zřejmě z toho důvodu, že pokud Amazon naše kódy prověří, najde je v databázi GS1. To dokazuje, že číslo z této databáze pochází i když záznam není aktuální a zobrazuje pouze původního držitele licence GS1. Naše společnost ani žádný jiný prodejce čárových kódů nemá pro aktualizaci záznamů do databáze GEPIR přístup. V případě potřeby ale našim zákazníkům poskytneme dokumentaci, která prokazuje vlastnictví a právní spojitost jejich čísel s původně vydanou licencí GS1.
Naši zákazníci mají rovněž možnost zaregistrovat své kódy včetně informací o produktech v databázi www.barcodesdatabase.org (a v dalších databázích, které tyto informace přebírají). Registrace Amazonu poskytuje další důkaz o legitimitě a vlastnictví čárových kódů.
Další vývoj politiky čárových kódů na Amazonu se dá těžko předvídat. Věříme ale, že Amazon bude nadále umožňovat prodejcům používat k registraci produktů legitimní a ověřitelná čísla čárových kódů. Je ale možné, že se Amazon stane restriktivnějším a v budoucnu přestane naše čárové kódy přijímat. Doufáme, že k tomu nedojde.
Registrace produktů a “Error codes” na Amazonu
Listování produktů na Amazonu může být v některých případech komplikované. Amazon prodejcům běžně zobrazuje několik konkrétních chybových kódů (error codes). Tyto se obvykle objevují v souvislosti s položkou “značka“ (Brand), ale naštěstí se většinou dají jednoduše vyřešit. Běžné chybové kódy a řešení naleznete zde: https://internationalbarcodes.net/amazon-error-codes-and-solutions/
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookies list
Cookie name
Active
Privacy Policy
What information do we collect?
We collect information from you when you register on our site or place an order.
When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.
What do we use your information for?
Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways:
To personalize your experience
(your information helps us to better respond to your individual needs)
To improve our website
(we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you)
To improve customer service
(your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs)
To process transactions
Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested.
To administer a contest, promotion, survey or other site feature
To send periodic emails
The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.
How do we protect your information?
We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information.
We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential.
After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.
Do we use cookies?
Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information
We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business.
If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service.
Google Analytics
We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)
Do we disclose any information to outside parties?
We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.
Registration
The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions.
We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you.
To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section.
After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’.
Logging in using social networking credentials
If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information.
If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information.
If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.
We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.
Updating your personal information
We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.
Online Privacy Policy Only
This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.
Your Consent
By using our site, you consent to our privacy policy.
Changes to our Privacy Policy
If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.